Aday Öğrenciler

Endüstri Mühendisliğine Giriş – Öğrenmenin En Eğlenceli Yolu: Oyunlar!

Endüstri Mühendisliğine Giriş – Öğrenmenin En Eğlenceli Yolu: Oyunlar!

ETKİNLİK ADI:
Endüstri Mühendisliğine Giriş – Öğrenmenin En Eğlenceli Yolu: Oyunlar!
 
KONU:
Endüstri mühendisliğinin temel konuları olan optimizasyon ve üretim planlamanın ilgi çekici ve eğlenceli oyunlar üzerinden anlatılması amaçlanıyor. Etkinliğin ilk bölümünde katılımcılar gruplara ayrılacak ve her gruba belirli miktar lego parçaları ve tasarım fotoğrafı verilecektir. Gruplardan legolar ile üretim yapmaları ve üretim sonucu oluşacak ürünleri satıp karlarını en yüksek yapmaya çalışmaları istenecektir. Oyun sonunda en yüksek karı elde eden grup birinciliği alacaktır. Etkinliğin ikinci aşamasında ise gerçek dünyaya daha yakın olarak rassal süreçlerin de dahil edildiği bir üretim planlama sistemi oluşturulacaktır. Rassallığı zar atarak üretim miktarını değiştirmek üzerine kurulu olan bu ikinci oyunda ise gruplar üretim sırasında oluşacak maliyete göre kıyaslanacaktır. Bu oyun ile de rassal ortamda karar verme konusunda Endüstri Mühendisliği bakış açısının yansıtılması planlanmaktadır.
 
 
TASARIM SÜRECİ:
Endüstri Mühendisi olmak isteyen veya Endüstri Mühendisliği konularına ilgi duyan öğrenciler, alanın temel konularından olan optimizasyonun doğrusal programlama konusunu ve rassal üretim planlama sürecini uygulamalı olarak öğreniyorlar. Etkinlik elde bulunan sınırlı malzeme (lego) ile verilen ürün tasarımına göre en karlı ürünlerin üretilmesi ile başlıyor. Tüm gruplar ürünleri elde ettikten sonra gruplar arası tartışma ortamı ile her grubun üretim stratejisi üzerine konuşularak, aslında verilen üretim probleminin sayısal olarak ifade edilmesi yöntemiyle en iyi üretim planlama sürecinin nasıl tasarlanacağı gösterilecek. Elde edilen model MS Excel üzerinde çözülerek olası parametre değişikliklerine karşı üretim sürecinin nasıl yeniden tasarlanacağı üzerine tartışılacak. İkinci kısımda ise ilk kısmın tersine üretim miktarının bilinmediği rassal bir durumda üretim kararları verilecek. Öncelikle gruplar bu rassal ortamda üretim kararlarını verecek ve toplam üretim maliyetini en düşük seviyede tutmaya çalışacaklar. Oyunun mühendislik bakış açısı ile mantığı anlatılıp ikinci bir kere daha oynatılacak ve maliyetlerin düştüğü gözlemlenecek.
 
 
SÜRE:
½ gün
 
GEREKSİNİMLER:
Sayısal hesap yapabilme becerisi, temel bilgisayar bilgisi
 
TASARIM ARAÇLARI: (MEF Üniversitesi tarafından temin edilecektir.)
Lego
Zar
 
ANAHTAR KELİMELER:
Endüstri Mühendisliği, Optimizasyon, Üretim Planlama ve Kontrol
 
SÜREÇ:
Adım 1: 2 ya da 3 kişilik grupların oluşturulması
Adım 2: Oyunlar hakkında temel bilgiler
Adım 3: Gruplarca üretim planlarının oluşturulması ve karşılaştırmaların yapılması
Adım 4: Mühendislik bakış açısı ile oyunların yeniden gözden geçirilmesi
Adım 5: Oyunların tekrar oynanması  
 
YÜRÜTÜCÜLER:
Doç. Dr. Semra AĞRALI
Ar. Gör. Begüm BEKTAŞ
 

Sosyal Medya